Kacper Burczyk

Terminowe wypłaty?
To żaden benefit. To obowiązek.

Nie powinno podchodzić się emocjonalnie do swoich postów, ale to co usłyszałem od pracowników jednej z firm mnie niesamowicie nakręciło. Krótko o tym, jak przestarzałe praktyki zarządzania wpływają na poczucie bezpieczeństwa pracowników.

Kacper Burczyk
14 stycznia 2024

Wyobraź sobie taką postać. Lata 80/90, prezes firmy, ciemny garnitur, wystający brzuszek i hasło: Panie Areczku, podwyżka to jest dla zarządu dla Pana jest… śmiało, w komentarzu dopisz co Ci przychodzi do głowy. Na pewno będzie pasować.

A teraz przenieśmy się do 2024r.

Prezes firmy, może też być kierownik wysokiego szczebla; uważa, że klucz do zadowolenia pracowników tkwi w prostych rzeczach, takich jak terminowe wypłaty. Jednak czy to naprawdę wystarczy, aby pracownicy czuli się bezpiecznie i byli w pełni zaangażowani w swoją pracę?

NIE! 😤 Niedawno miałem okazję porozmawiać z kilkoma pracownikami pewnej firmy, którzy wyrazili swoje obawy i niepewności dotyczące przyszłości. Mimo regularnych wypłat, martwią się oni brakiem informacji o nowych projektach, niepewnością co do swojej przyszłości w firmie oraz odczuwają brak wsparcia ze strony zarządu. Ta rozbieżność w percepcji między tym, co myśli zarząd, a tym, co czują pracownicy, jest nie tylko zaskakująca, ale i niepokojąca.

“Współcześnie pracownicy oczekują nie tylko terminowej wypłaty, ale także uczciwego wynagrodzenia i przejrzystej komunikacji.”

Zauważam, że wielu szefów nadal stosuje przestarzałe metody zarządzania, gdzie pracownicy często dostawali wypłaty poniżej wartości ich pracy, a drobne „przywileje” po cichu równoważyły niskie płace. Pamiętam czasy, kiedy pracownicy mogli „wynagradzać się” korzyściami w miejscu pracy, jak chociażby przez wynoszenie drobnych przedmiotów a także przez popularne „dwie szklaneczki wódeczki” w ciągu dnia pracy. Te praktyki, będące swoistym ukrytym dodatkiem do pensji, odeszły/odchodzą w zapomnienie, a zarządzanie w stylu lat 80/90 jest przestarzałe i nieadekwatne do dzisiejszego świata pracy.

 

Współcześnie pracownicy oczekują nie tylko terminowej wypłaty, ale także uczciwego wynagrodzenia i przejrzystej komunikacji. Byłem świadkiem wielu trudnych rozmów, niekiedy sam je prowadziłem, ale pracownicy byli wdzięczni za tę szczerość. Kilku z nich zrezygnowało z pracy, inni zostali poinformowani o redukcji etatów, ale dla nich ważny był fakt, że mogli się do tego przygotować.

“Nowoczesne zarządzanie wymaga transparentności, sprawiedliwości i autentycznego zrozumienia potrzeb pracowników, aby tworzyć zdrowe, produktywne i lojalne zespoły.”

Jeżeli ktoś z kierownictwa uważa, że terminowe wypłaty są wyjątkowym benefitem, to jest to jasny sygnał, iż zarządzanie ludźmi powinno zostać powierzone komuś, kto lepiej rozumie współczesne oczekiwania pracownicze.

Nowoczesne zarządzanie wymaga transparentności, sprawiedliwości i autentycznego zrozumienia potrzeb pracowników, aby tworzyć zdrowe, produktywne i lojalne zespoły.

Szefowanie zostaw szefowi a bycie liderem – liderowi.

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat, a może masz podobne doświadczenia? Podziel się nimi w komentarzu 😉